دسته بندی ها
دسته‌ها
روش های بستن دستمال سر

معرفی روش‌های جدید و منحصر به فرد بستن دستمال سر

دستمال سر یکی از زیباترین اکسسوری‌هایی است که امروزه مورد توجه افراد به ویژه نوجوانان و جوانان قرارگرفته است، همچنین در بعضی از موارد دیده می‌شود که مادران برای نوزادان خود از دستمال‌های سر زیبا استفاده می‌کنند. باندانا، اسکارف، باف نام‌های دیگر دستمال سر است. علاوه بر انواع شال و روسری برای بانوان، این اکسسوری زیبا به اندازه‌ای منعطف است که می‌توانید با هر استایلی آن را ست کنید تنها باید به طرح و نحوه بستن آن آشنا باشید. با ما همراه باشید تا بیشتر با بستن دستمال سر و جزئیات آن آشنا شویم.

تاریخچه بستن دستمال سر

تاریخچه دستمال سر به قرن 18 برمی‌گردد و باید قبول کنیم که در گذشته‌ها با اکسسوری‌های کوچک زیبایی خاصی به استایل خود می‌دادند. دستمال سرها نه تنها برای زیبایی بلکه برای مقاصد مختلف  استفاده می‌شوند. مثلاً در روزهای گرم که موها به هم می‌ریزد و یا عرق می‌کند می‌توانید از آن به‌عنوان یک عرق‌گیر و یا یک هدبند زیبا برای پوشاندن موها و یا جمع‌کردن موها استفاده نمایید و همچنین در روزهای زمستانی می‌توانید از نوع بافتنی آن برای گرم شدن استفاده کنید.

کوهنوردان از آن دسته افرادی که هستند که زیاد از دستمال سر استفاده می‌کنند و دلیل آن این است که علاوه بر زیباتر شدن استایل خود می‌توانند به‌عنوان ماسک نیز از آن‌ها استفاده کنند. به‌ هرحال می‌توانید با هر هدفی با توجه به هر استایلی که دارید دستمال سر را استفاده کنید به‌ عنوان‌ مثال اگر یک تی‌شرت یقه‌باز دارید می‌توانید از دستمال سر به‌عنوان دستمال گردن استفاده کنید و یا اگر لباس شما ساده است می‌توانید با یک دستمال سر زیبا جذابیت خاصی به استایل خود بدهید.

آموزش روش‌های مختلف بستن دستمال سر

یکی از مزیت‌های اصلی دستمال سر یا همان پوشت این است که می‌توانید یک دستمال سر ساده را به چندین روش مختلف استفاده کنید، در زیر به آموزش بستن دستمال سر به روش‌های مختلف پرداخته‌ایم:

1- هدبند پهن؛ متداول‌ترین روش بستن دستمال سر

برای این روش باید ابتدا اسکارف را بر روی میز پهن کنید سپس قسمت پایینی را روی قسمت بالایی قرار دهید تا یک مثلث ایجاد شود و سپس مثلث را تا کنید تا به ذوزنقه تبدیل شود. بعد آن را در طول یک‌بار تا کنید تا اسکارف به یک مستطیل تبدیل شود. تا زدن را ادامه دهید تا به یک مستطیل  با عرض چهار سانتیمتر برسید حال با احتیاط هدبند درست‌شده را بر روی سر بگذارید و آن را زیر موهایتان گره بزنید. روش دیگری که وجود دارد این است که گره را روی سر ببندید، دقت داشته باشید این روش را باید کمی با دقت انجام دهید که در وسط سر قرار بگیرد و نحوه تا خوردن دستمال سر تغییر نکند.

2- هدبند هیپی

این روش برای افرادی مناسب است که می‌خواهند استایل یاغی داشته باشند. در این روش همان مراحل جمع‌کردن در هدبند پهن را انجام دهید سپس وسط باندانا را به‌صورتی تنظیم کنید که در وسط پیشانی شما قرار بگیرد و بعد دو سر آن را در زیر موهایتان گره بزنید.

3- دم‌اسبی

این نحوه بستن دستمال سر از دهه 50 میلادی تا به امروز استفاده می‌شود. در این روش دستمال سر را روی میز پهن می‌کنید و سپس مانند یک طناب آن را بپیچید و بعد این طناب بلند را گرهی باز و گشاد بزنید. حال باید موهایتان را با یک کش ظریف به‌صورت دم‌اسبی ببندید و موهایتان را از گره رد کنید و سپس گره را سفت کنید. بهترین بانداناها برای این روش نوع روسری شکل است.

4- سربند

برای این روش باید موهایتان را کمی پف دهید و مقداری چتری روی پیشانی خود بریزید. حال دو گوشه دستمال سر را بر روی‌ هم قرار دهید تا مثلث ایجاد شود. این مثلث را روی شانه‌هایتان بیندازید، دو طرف باندانا را بالا آورده به‌صورتی که پشت چتری و پف قرار بگیرد حال گوشه مثلت را از پشت بالا بیاورید تا در زیر دو گوشه قرارگرفته و سپس با یک گره محکم آن را فیکس نمایید. در این روش تمامی موهای شما پوشیده می‌شود و نهایت چتری و قسمتی از پف‌ها دیده می‌شود.

5- بستن دستمال سر به شیوه دهه نود میلادی

یکی از روش‌های کلاسیک بستن دستمال سر که برای آقایان و خانم‌ها کاربرد دارد، استایل دهه نود میلادی است. برای این روش نیز ابتدا مثلثی پهن ایجاد می‌کنید، سپس مرکز ضلع پایین را روی پیشانی قرار می‌دهید و دو گوشه را در پشت سر گره می‌زنید.

با کاربردهای دستمال سر بیشتر آشنا شوید!

1- باندانا به‌عنوان دستمال‌گردن

می‌توانید از باندانا برای دستمال‌گردن استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از مدل‌های مختلف به‌ صورت گره جلوی گردن، روی صورت، گره فرانسوی و کابویی استفاده کنید. بهتر است اگر می‌خواهید از باندانا برای دستمال‌گردن استفاده کنید حتماً آن را با استایل اسپرت ست نمایید.

2- باندانا به‌عنوان مچ‌بند

برای اینکه از دستمال سر به‌عنوان مچ‌بند استفاده کنید باید آن را در جهت قطر تا بزنید در نهایت مثلث ایجاد شده را طوری تا بزنید که گوشه بالا در ضلع پایین قرار بگیرد از این به بعد دستمال را به اندازه‌ای تا بزنید که یک نوار 7 سانتی ایجاد شود حال آن را بر روی مچ خود گره بزنید. امروزه حلقه‌های زیبا و فلزی در بازار برای زیبا کردن مچ‌بندها موجود است.

3- باندانا برای دور مچ پا

این روش به نسبت روش‌های دیگر زیاد رایج نیست و تنها به مدل‌های خاصی از کفش می‌آید. در این روش باید باندانا را به یک نوار هفت سانتی تبدیل کنید و گرهی به پشت و بغل‌پا بزنید. می‌توانید باندانا را بر دور ران‌هایتان نیز ببندید و آن را با یک شلوارک جین ست کنید.

4- بستن به دسته کیف

می‌توانید با استفاده از یک گره زیبا دستمال سر بر روی کیف، کیف ساده‌ای را به یک کیف جدید و زیبا تبدیل نمایید. این روش را می‌توانید در فصل زمستان و تابستان با رنگ‌های متنوع استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

روش‌های مختلفی برای بستن دستمال سر وجود دارد و شما می‌توانید یک دستمال سر زیبا را به چندین روش استفاده نمایید. دستمال سر تنها برای بستن در ناحیه سر استفاده نمی‌شود و بسیاری از افراد آن را به عنوان مچ‌بند نیز استفاده می‌کنیم. همچنین اهدای دستمال سر به عنوان کادو تولد نیز ایده بسیار مناسبی است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز