دسته بندی ها
دسته‌ها
برچسب ها
استایل هنری

استایل هنری


امروزه اغلب افراد دوست دارند که استایلی متفاوت و منحصر به فرد داشته باشند. اگر با استایل‌های مختلف آشنایی داشته باشید، می‌توانید علاوه بر آشنایی با فرهنگ‌ها و سلایق مختلف، استایل متناسب با سلیقه‌ی خود را نیز کشف کنید. پس استایلی جذاب و زیبا خواهید داشت. داشتن یک استایل که مورد پسند خود شخص باشد، تاثیر زیادی بر اعتماد به نفس فرد دارد و حس بسیار خوبی نیز به فرد منتقل می‌شود. استایل هنری نیز دقیقا یکی از این استایل‌ها است که وارد صنعت مد و فشن شده است. اگر شما هم به این سبک استایل علاقه‌مند هستید در ادامه همراه ما باشید تا مطالب بیش‌تری درباره‌ی آن خدمت شما ارائه دهیم.

فهرست مطالب

استایل هنری چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که اصلا استایل هنری چیست و به چه نوع لباس پوشیدن استایل هنری می‌گویند؟ استایل هنری یا استایل آرتسی برای جواب دادن به این سوال باید بگوییم که در صنعت مد و فشن حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که این‌ها در حوزه‌‌ی هنرهای کاربردی قرار گرفته می‌شوند. هنرهایی که در حوزه تجسمی یا دیداری قرار می‌گیرند، هنرهایی هستند که حس بینایی انسان را درگیر می‌کنند. اما اگر بخواهیم تعریفی برای این سبک استایل بیان کنیم؛ در واقع استایل هنری نیز یک سبک از لباس پوشیدن است که درون خود المان‌ها، آیتم‌ها، رنگ‌ها و عناصر مختلف دیگری را جای داده است. همچنین این عناصر از مبانی اصلی هنرهای تجسمی تشکیل شده‌اند‌. مبانی هنر تجسمی را می‌توان به قانون، ابزار یا خطوط راهنمایی که هنرمندان مختلف به کار می‌گیرند ربط داد. به طور کلی از کلمه هنری در مواقعی که فرد از چیزی خوشش بیاید به کار می‌برد. اما ممکن است یک چیز که هنری است برای همه خوشایند و جذاب نباشد. استایل هنری نیز در آن فردگرایی دیده می‌شود و فرد استایل خود را دور ترندهای روز تشکیل می‌دهد. اگر بخواهیم نمونه‌هایی از استایل هنری را نام ببریم، شامل استایل وینتیج، استایل رترو، استایل آوانگارد، استایل بوهو و حتی استایل پانک می‌شود. ممکن است المان‌های مختلف استایل این افراد را در استایل‌های هنری مختلف ببینید. اما مواردی که بیان کردیم دارای ویژگی‌هایی هستند آن‌ها را از هم جدا می‌کند. با وجود اینکه ممکن است شباهت‌های زیادی باهم داشته باشند.

تاریخچه استایل هنری

در اواسط قرن نوزدهم این سبک هنری به دلیل داشتن طراحی ساده بنیاد آن شکل گرفت.‌ این جنبش همچنین در اوایل دهه ۱۸۵۰ در شهر بریتانیا پیشرفت کرد. پس از آن تحت تاثیر محافل هنری مانند پیشارافائلی‌ها واقع شد. در آن سال‌ها استایل‌های هنری را لباس‌های زنانه بلند ‌و گشاد شامل می‌شد که سبک آن از قرون وسطی نیز الهام گرفته شده بود. پس از آن این سبک همچنین مورد توجه زنان و نقاشان برای استایل روزمره‌شان قرار گرفت. معمولا استایل آرتسی را لباس‌های گشاد، راحت و نسبتا ساده تشکیل می‌دهند. این مدل لباس‌ها معمولا آستین بلند و پفی دارند. در این سبک لباس پوشیدن شما دامن فنری و کرست برای لباس زنان مشاهده نمی‌کنید. همچنین در آن از رنگ‌های مصنوعی برای رنگ پارچه‌ها استفاده نمی‌شود. پس از آن در تاریخ ۱۸۶۰ میلادی، لباس هنری در بین جمع متفکران و هنرمندان به دلیل زیبایی طبیعی که وارد بسیار طرفدار پیدا کرد.

چگونه استایل هنری داشته باشید؟

اگر قصد دارید شما هم یک استایل هنری زیبا داشته باشید؛ اولین قدم این است که با مبانی هنر آشنایی داشته باشید.‌ شما با شناخت این مبانی به راحتی خواهید فهمید که چه مدلی به شما بیش‌تر می‌آید. همچنین با دانستن اصول چیدمان و نحوه‌ی ترکیب کردن عناصر با یکدیگر می‌توانید زیباترین استایل هنری را برای خود طراحی کنید. گام بعدی برای داشتن یک استایل شیک و بروز هنری توجه به علاقه و روحیه خود شما است که به خوبی آن را بشناسید. دانستن اینکه چه ترکیب رنگی برای شما جذاب‌تر است و چه مدل پارچه‌ای زیباتر است؟ می‌توانید استایل خود را یه راحتی انتخاب و ست کنید. بهتر است برای داشتن استایل آرتسی زیبا از دیگران تقلید نکنید و سلیقه‌ی خود را به کار گیرید. مراجعه به فروشگاه‌های که لباس برند دارند کمک بزرگی به شما نخواهد کرد تا استایل هنری زیبا بسازید. پس بهتر است به فروشگاه‌‌هایی که مزون‌دار، فروشگاه‌های صنایع دستی، فروشگاه اینترنتی لباس ارزان، الیاف طبیعی و دست‌دوز و هنری بروید که به شما استایل‌های زیبایی را پیشنهاد خواهند داد تا استایل هنری زیبایی تشکیل دهید. اگر در فروشگاه‌ها هم نتوانستید استایل مورد نظر را پیدا می‌کنید، می‌توانید به خیاط‌های ماهر مراجعه کنید و هر طرحی که خواستید را به او بگویید تا برای شما بدوزد. زیرا این استایل هنری غیر رسمی بوده و بیش‌تر راحتی فرد مورد نظر است.

استایل هنری زنانه

در استایل آرتسی زنانه شما آیتم‌هایی هم‌چون سارافون‌هایی که دست دوز هستند، پیراهن‌های دارای طرح‌های مختلف، دامن‌های کلوش با کفش‌های دست دوز را مشاهده می‌کنید. در کنار این استایل باید از تزییناتی مثل گل‌دوزی، نوار دوزی، ملیله‌دوز و… بیش‌تر استفاده کنید تا جذابیت لباس بیش‌تر شود. پس حتما از این‌ها در استایل خود استفاده کنید که بسیار کاربرد دارد. به طور کلی خانم‌ها در استایل آرتسی بسیار تنوع دارند و می‌توانند استایل‌های مختلفی را ایجاد کند. پس بهتر است در این نوع استایل کمی سلیقه به خرج دهید تا استایل شما خاص و شیک شود و همیشه در چشم باشید. در ادامه برخی استایل‌های هنری زنانه را بیان می‌کنیم:

پیراهن ماکسی طرح‌دار

برای داشتن استایل آرتسی پوشیدن پیراهن‌های بلند و گشاد با دامن‌های کلوش که دارای طر‌ح‌های مختلفی است می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. اما اگر می‌خواهید از این مدل لباس در فصل سرد زمستان استفاده کنید؛ توجه کنید که از جنس ضخیم آن انتخاب کنید. برای ست کردن این پیراهن‌ها می‌توانید از یک کت، بوت، کلاه و کیف نیز استفاده کنید.

تونیک با طرح خاص

از دیگر لباس‌هایی که در این سبک لباس پوشیدن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، تونیک طرح‌دار است. با یک تونیک طرح‌دار شلوار یا دامن ساده بسیار زیبا می‌شود و تونیک شما حسابی به چشم می‌آید. همچنین می‌توانید در کنار تونیک طرح‌دار خود بقیه‌ی آیتم‌ها را نیز طرح‌دار بردارید تا یک استایل شلوغ را تشکیل دهید. تونیک‌های طرح‌دار در هر دو حالت زیبا هستند.

لباس با نوشته های فارسی

شلوار جین دم‌پا

در استایل‌های هنری انتخاب شلوار جین دم‌پا و ست کردن آن با صندل یا نیم بوت بسیار گزینه‌ی مناسبی است. اگر می‌خواهید از این شلوار در فصل گرما استفاده کنید، بهتر است آن را با یک بلوز سنتی، رویه‌ی آزاد طرح‌دار به همراه یک صندل ست کنید. در صورتی که از این شلوار دم‌پا در فصل سرد استفاده می‌کنید؛ می‌توانید از بافت‌های زیبا، نیم بوت و کت جین‌های گلدوزی در یک کلاه بهره بگیرید.

نیم بوت زنانه

اگر قصد دارید نیم بوت با رنگ طبیعی خریداری کنید؛ بهتر است بدانید رنگ‌های که تناژ قهوه‌ای دارند جزو رنگ‌های طبیعی محسوب می‌شوند. زیرا این رنگ با چرم طبیعی درست می‌شود. اما اگر علاقه‌ای به استفاده از چرم طبیعی ندارید؛ می‌توانید از نیم بوت‌های تهیه شده با چرم مصنوعی که رنگ قهوه‌ای را استفاده کنید. شاید برایتان جالب باشد که استفاده از این نیم بوت‌ها در چله‌ی تابستان هم امکان‌پذیر است و ربطی به فصل ندارد.

صندل گلادیاتوری

از دیگر آیتم‌هایی که در استایل هنری زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، صندل‌های بسیار تخت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که مربوط به دوران مصر و یونان باستان است. این مدل صندل‌ها در تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید این صندل را با دامن یا شلوارهای گشاد تابستانی ست کنید تا استایل شما کاملا زیبا به نظر بیاید و شما را نیز خنک نگه دارد. گاها صندل‌ها بند کوتاه دارند. اما در بعضی مدل‌ها نیز دارای بند بسیار بلندی هستند که تا روی بالا می‌آید و بسته می‌شود. با در نظر گرفتن مدل لباس خود می‌توانید یکی از این مدل را انتخاب کنید.

کیف زنانه

کیف‌های زیبا و بزرگ

کیف از اصلی‌ترین مشخصه‌های یک استایل آرتسی است. کیف‌های کتان یا کوله پشتی‌های چرمی، هر یک را که انتخاب می‌کنید باید سایز آن را را استایل خود ست کنید.

استایل هنری مردانه

آقایون نیز می‌توانند برای داشتن یک استایل هنری زیبا از لباس‌های گشاد و دست‌دوز، پیراهن و شلوار با الیاف طبیعی، تی‌شرت با طرح‌های چاپی و هنری، کفش‌های دست دوز مانند گیوه استفاده کنند. زیرا این آیتم‌ها در استایل هنری مردانه بسیار کاربرد دارد و می‌تواند تاثیر زیادی بر استایل فرد داشته باشد. اگر از پوتین‌های سربازی نیز استفاده کنید استایل شما کلاسیک و زیبا خواهد شد. البته باید بگوییم که خانم‌ها نیز می‌توانند از پوتین سربازی برای کژوال کردن استایل خود استفاده کنند. زیرا باعث هنری شدن تیپ شما نیز می‌شود.

نقش مهم اکسسوری ها در استایل‌های هنری

داشتن اکسسوری در استایل هنری از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه نمونه‌هایی از اکسسوری‌ها را نام می‌بریم:

  • انواع شال‌ها
  • انواع کلاه
  • ساعت‌های کلاسیک
  • دستبندهای دست‌ساز
  • گردنبد‌های دست‌ساز
  • انواع انگشتر
  • انواع عینک هنری یا فانتزی
  • کیف دستی یا کیف پول
  • انواع کمربند

در بین مواردی که بیان کردیم کلاه بیش‌ترین کاربرد را دارد. شما می‌توانید انواع کلاه‌های پسرانه و دخترانه را در استایل آرتسی خود جای دهید که مدل‌های مختلفی هم‌چون بافتنی، لبه‌دار و… هستند. انواع دستمال سرهای ساده دخترانه و یا طرح‌های مختلف می‌توانند استایلی بسیار زیبا و خاص داشته باشند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی استایل هنری که امروزه بسیار محبوب شده است پرداختیم. این استایل به دلیل اینکه سبک خاصی را مد نظر ندارد بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و راحتی فرد مدنظر است. برای داشتن چنین استایلی باید با سلیقه خود آشنایی داشته باشید و رنگ و مدل مناسبی از لباس را انتخاب کنید. استایل آرتسی تاریخچه‌ی دور و درازی نیز دارد که نشان از هویت داشتن این استایل است. امیدواریم از این مطلب بهره‌ی کافی برده باشید و برای شما سودمند واقع شده باشد. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز