دسته بندی ها
دسته‌ها
بهترین انتخاب برای دستمال جیبی کت

چگونه بهترین دستمال جیبی کت را متناسب با استایل شخصی خود انتخاب کنیم؟

دستمال جیبی کت و کروات از مهم‌ترین اکسسوری مردان به شمار می‌رود که در تیپ و ظاهر آن‌ها تأثیر بسزایی دارد. اما باید در انتخاب نوع و رنگ اکسسوری دقت لازم را به خرج داد. در این مقاله آدور استایل قصد داریم شما را در انتخاب نوع و رنگ مناسب دستمال جیب راهنمایی کنیم. بسیاری از مردان بر این باورند که می‌توانند کروات و پوشت (دستمال جیب) را هم‌رنگ هم ست کنند؛ اما توصیه می‌شود شما این قانون را نقض کنید تا علاوه بر تمایز یافتن از دیگران، از ست جذاب‌تری نیز بهره‌مند شوید. با انتخاب پوشت و کروات یک شکل و هم‌رنگ فقط تیپ و ظاهر خود را کسل‌کننده می‌کنید و از دید افرادی که در یک نگاه ظاهر شما را بررسی می‌کنند جذابیتی نخواهید داشت.

پوشت چیست؟

پوشت به معنی جیب کوچک است ولی امروزه به عنوان یک اکسسوری شناخته می‌شود که از آن در جیب کت یا پیراهن برای تمایز ظاهری استفاده می‌کنند. پوشت به نحوه‌های مختلفی از قبیل کلاسیک، پسکو، پف، تاج و گل تا می‌زنند. بهترین روش تا زدن به شکل گل است که در مراسم رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوشت یا دستمال جیبی کت در دو نوع مختلف در بازار موجود است که عبارت‌اند از طرح دار و ساده. هر کدام از آن‌ها برای ست‌های متنوع استفاده می‌شود که در ادامه در مورد قوانین ست کردن پوشت توضیحات تکمیلی را ارائه می‌دهیم.

جذابیت با دستمال جیبی کت

در ویدیو‌های اینترنتی روش‌ها و راه‌های متفاوتی برای تا کردن دستمال جیبی موجود است و هر کدام از آن‌ها زیبایی مخصوص به خود را دارد؛ اما بهترین راه برای انتخاب طرح و نوع تا کردن دستمال جیب، می‌تواند استفاده از دستمال جیبی خوش‌رنگ و ترجیحاً طرح دار باشد. ساده‌ترین راه تا کردن آن یعنی تا کردن به شکل مربع می‌تواند در عین سادگی باعث جذابیت بیشتر شود. در دنیای مد و فشن امروز استفاده از رنگ‌های متفاوت در مد رواج یافته است اما پیشنهاد می‌شود که در انتخاب رنگ کت‌وشلوار و اکسسوری‌های خود ریسک نکنید. در انتخاب یک ست زیبا باید فرهنگ و شرایط جامعه را نیز در نظر گرفت. ایرانیان در فرهنگ خود به دنبال خوش‌پوشی در عین سادگی‌اند که این معیار می‌تواند در انتخاب ست لباس تأثیرگذار باشد.

برای انتخاب دستمال جیبی کت توجه به رنگ و نوع کروات ضروری است یعنی اینکه دستمال جیب و کروات باید رنگ‌های مکمل یکدیگر باشند. برای مثال اگر از کروات قرمز یا زرشکی ساده استفاده می‌کنید، بهترین انتخاب برای پوشت می‌تواند رنگ کرم باشد؛ اما اگر از کروات راه‌راه با رنگ تیره استفاده می‌کنید انتخاب پوشت ساده با رنگ روشن باعث ایجاد یک ترکیب خاص و شیک می‌شود. نوع کت نیز در انتخاب دستمال جیب تأثیر بسزایی دارد برای مثال در کت‌های مخمل و اسپرت انتخاب یک دستمال جیب مناسب و زیبا، راحت‌تر خواهد بود. در این نوع کت‌ها بهتر است که پوشت به شکل ساده و مربعی تا شود زیرا که پوشت لایه‌لایه برای کت‌های اسپرت مناسب نیست.

 بهترین نوع دستمال جیبی کت

بهترین نوع دستمال جیبی کت که در مراسم‌های خاص استفاده می‌شود از جنس ابریشم هستند که در سایز‌های 42 تا 45 موجود هستند. از ویژگی خوب این جنس پوشت می‌توان به عدم برجستگی در جیب کت اشاره کرد که در اصطلاح ظاهر کت را بدشکل نمی‌کنند. دستمال جیبی‌های ابریشمی را به مدل نوک‌تیز تا بزنید و از رنگ روشن آن در کت‌های تیره استفاده کنید تا باعث جذابیت بیشتر تیپ و ظاهر شما شود. جالب است بدانید که در هنگام چاپ دستمال جیبی کت می‌توانید از حروف و اعداد استفاده کنید. برای مثال برای ثبت خاطرات می‌توانید تاریخ عقد یا عروسی خود را بروی آن‌ها چاپ کنید.

نکاتی در مورد استفاده از پوشت

  • متمایز شدن و داشتن ظاهر و استایل خاص خواسته هر مرد خوش‌پوش است و از این رو به دنبال استفاده از اکسسوری‌هایی هستند که به وسیله آن‌ها خود را از دیگران متمایز کنند. همان‌طور که در ابتدا مقاله آدور استایل گفته شد؛ پوشت می‌تواند دلیلی بر تمایز ظاهر و تیپ شما از دیگران باشد.
  • در هنگام خرید و تهیه دستمال جیبی کت از فروشنده بخواهید که پوشت را به روش‌های مختلف تا بزند تا مطمئن شوید که دستمال جیب خریداری شده محدودیتی در انواع مختلف تا زدن ندارد و آن را به هر طرح و شکل دلخواهی که مدنظرتان است می‌توانید درآورید.
  • از پوشت‌های دست‌دوز و دوبل رول استفاده کنید.
  • از خرید دستمال جیب کوچک خودداری کنید. بهترین و استانداردترین اندازه پوشت‌ها، 40 در 40 سانتی‌متر است. استفاده از پوشت کوچک و غیراستاندارد این امکان را می‌دهد که دستمال جیب به پایین رفته و دیده نشود.
  • سعی کنید از پوشت‌هایی استفاده کنید که رنگ لبه‌های آن متفاوت باشد. برای مثال یک پوشت سورمه‌ای رنگ با لبه‌های زرشکی می‌تواند انتخاب مناسب و خاصی باشد.
  • بهتر است از دستمال جیبی‌های ابریشم، ساتن یا نخ استفاده کنید که به راحتی قابلیت تا شدن را داشته باشند که برای فرم گیری به شکل‌های مختلف با محدودیتی مواجه نشوید.

قوانین ست کردن دستمال جیبی کت

  • همان‌طور که گفته شد؛ اگر به دنبال رنگ‌های متفاوت هستید بهترین انتخاب می‌تواند رنگ‌های مکمل باشد. برای انتخاب رنگ‌های مناسب ‌می‌توانید از چرخه رنگ استفاده کنید.
  • رنگ‌های خنثی از قبیل مشکی، سفید، خاکستری و … نیز به راحتی قابل ست شدن هستند. برای مثال یک کروات با رنگ خنثی به راحتی با دیگر رنگ‌ها ست می‌شود یا به طور برعکس یک پوشت با رنگ خنثی را می‌شود به راحتی با انواع و رنگ‌های مختلف کروات‌ها ست کرد.
  • اگر از پیرهن سفید زیر کت استفاده کرده‌اید در صورت تیره بودن کت می‌توانید از دستمال جیبی سفیدرنگ استفاده کنید.
  • هیچ‌گاه کروات طرح‌دار را با پوشت طرح‌دار ست نکنید و بهتر است کروات ساده را با پوشت‌هایی طراح داری ست کنید که رنگ کروات در لابه‌لای طرح‌های آن وجود داشته باشد.
  • اگر از پوشت‌ها و کروات هر دو طرح دار بودند؛ اولین نکته که باید در نظر بگیرید این است که نباید این طرح‌ها شبیه به هم باشند.
  • استفاده از کروات طرح‌دار در کنار یک پوشت ساده از زیبایی و جذابت خاصی برخوردار است و سعی کنید که رنگ پوشت را با یکی از رنگ‌ها موجود در کروات ست کنید
  • از دیگر نکاتی که باید در انتخاب دستمال جیبی کت رعایت کنید نوع پارچه است. برای مثال جنس پوشت نباید با پارچه کت و کروات یکسان باشد یعنی اگر کت پشمی باشد، بهتر است از دستمال جیبی نخی استفاده کنید.
  • نکنته آخر آنک اگر به دنبال یک هدیه تولد مناسب برای آقایان هستید، دستمال جیبی یا پوشت انتخاب مناسب و شیکی است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز