دسته بندی ها
دسته‌ها
بهترین انتخاب برای دستمال جیبی کت و شلوار

چگونه دستمال جیبی کت‌ شلوار را با کراوات ست کنیم؟

معمولاً در مورد پوشاک مردانه اکسسوری‌های کمی دیده می‌شود یکی از این اکسسوری‌ها دستمال جیبی کت‌ شلوار است که با توجه به‌ اندازه کوچکی که دارد می‌تواند نقش مهمی را در استایل رسمی مردانه ایفا کند. اما باید بدانید که به چه صورت از آن استفاده کنید و چگونه آن را با لباس‌هایتان هماهنگ کنید تا به‌عنوان یک فرد شیک‌پوش شناخته شوید. با آدور استایل همراه باشید تا با تمامی نکات طلایی در خصوص خرید دستمال جیبی کت‌ شلوار بیشتر آشنا شوید.

دستمال جیبی کت شلوار چیست؟

دستمال جیبی کت‌ شلوار یا همان پوشت یک اکسسوری است که معمولاً کمتر به آن توجه می‌شود ولی باید بدانید که این اکسسوری به‌اندازه یک ساعت شیک و عطری خوشبو شما را شیک‌پوش‌تر نشان می‌دهد. معمولاً می‌توانید پوشت را بدون محدودیت در هر مکانی استفاده کنید اما باید نحوه تا کردن آن را به خوبی بدانید. بخصوص هنگامی که شما به یک مراسم بزرگ و رسمی دعوتید اگر توجهی به پوشش خود نداشته باشید بی‌احترامی به میزبان تلقی می‌شود به همین دلیل باید در مورد لباس‌های خود دقت کافی داشته باشید. انتخاب دستمال جیبی کت‌ و شلوار یکی از مواردی است که باید به آن دقت کنید.

به عنوان مثال معمولاً در کت‌ شلوارهایی به رنگ مشکی و خاکستری بهترین انتخاب خرید دستمال جیبی تک‌رنگ است. اگر کت‌ شلوار شما سورمه‌ای است می‌توانید با یک پوشت قرمز یک ست بی‌نظیر داشته باشید. بهتر است پوشت سفید را تنها در مکان‌های کاملاً رسمی مانند محیط کار استفاده نمایید و حتماً دارای یک حاشیه رنگی باشد.

اصول هماهنگی پوشت با کراوات

  • همیشه آقایان برایشان این سؤال پیش می‌آید که آیا پوشت باید با کراوات ست باشد، در اصل لزومی به ست بودن آن وجود ندارد زیرا وظیفه اصلی پوشت این است که یک هارمونی و تعادل در کل لباس‌های شما ایجاد نماید. حال شما می‌توانید این اکسسوری کوچک را با هر جز از لباس خود هماهنگ کنید تا یک کنتراست رنگی زیبا ایجاد نمایید. البته بیشتر افراد به دلیل راحتی پوشت را با کراوات خود هماهنگ کنند.
  • گاهی افراد از تأثیر اکسسوری‌ها در زیبایی لباس‌هایشان غافل می‌شوند و این تصور را دارند که این موارد تنها یک تزئین اضافی بر روی لباس هستند که بود و نبود آن‌ها تأثیری بر زیبایی لباس‌ها ندارد. این تصور کامل اشتباه است زیرا اگر فرد می‌خواهد یک تیپ جذاب و متفاوت داشته باشد، باید حتماً به اکسسوری‌های لباس خود توجه نماید.
  • معمولاً کمتر کسی پوشت مشکی را انتخاب می‌کند. شما می‌توانید این پوشت را با یک کت‌ و شلوار مشکی و یا کت‌ و شلواری که کنتراست مشکی دارد، استفاده کنید اما مشکلی که وجود دارد این است که در فاصله دور پوشت دیده نمی‌شود.
  • هیچ‌گاه تأثیر پوشت را نادیده نگیرید زیرا این اکسسوری کوچک می‌تواند استایل شما را از ساده به استایلی شیک تبدیل نمایید. البته باید به مرتب بودن آن دقت نمایید. همچنین پوشتی را انتخاب کنید که بتوانید به چندین روش آن را استفاده نمایید.
  • اگر مدلی که برای تا کردن پوشت انتخاب کرده‌اید به‌صورتی است که لبه‌های آن دیده می‌شود دقت داشته باشید که لبه‌ها دست‌دوز باشد. در غیر این صورت پوشت‌های ساده برای این مدل‌ها زیبا نیست. همچنین سعی کنید به‌اندازه پوشت دقت کنید پوشت‌های کوچک ممکن است در زمانی که در جیب می‌گذارید، دیده نشوند.

نکاتی در مورد انتخاب دستمال جیبی کت‌ و شلوار

  • اگر می‌خواهید پوشت را با کراوات ست کنید سعی کنید یکی از آن‌ها را ساده و دیگری را طرح‌دار انتخاب کنید. مثلاً اگر کراوات شما طرح‌دار است و دارای رنگ‌های سفید، زرد و آبی است سعی کنید پوشتی که انتخاب می‌کنید تک‌رنگ باشد مثلاً اگر کت شما سرمه‌ای است رنگ زرد را برای پوشت  انتخاب نمایید.
  • وقتی می‌خواهید لباس‌هایتان را با یکدیگر هماهنگ کنید می‌توانید از اکسسوری‌های رسمی و یا غیررسمی استفاده کنید. منظور این نیست که با یک کت‌ و شلوار رسمی، کفش اسپرت بپوشید. منظورمان این است که با توجه به بافت لباس می‌توانید یک هماهنگی زیبا بین لباس‌های خود ایجاد کنید. به‌ عنوان‌ مثال اگر کت شما فاستونی است، می‌توانید یک پوشت از جنس ابریشم و یا حتی بافتنی انتخاب نمایید و با یک پیراهن ساده به رنگ سفید ست نمایید و در ادامه انتخابی ساده برای دکمه‌سردست داشته باشید.
  • رنگ کراواتی که انتخاب می‌کنید باید یا در تضاد با پوشت و یا در هارمونی آن رنگ باشد تا هر دو اکسسوری جلوه خود را حفظ کند.
  • اگر کراوات و پوشت شما با یکدیگر هماهنگ هستند و هر دو طرح‌دارند، سعی کنید برای اینکه ستی زیبا داشته باشید کت شما حتماً ساده باشد؛ زیرا اگر کت، کراوات و پوشت طرح‌دار باشد یک ترکیب نامناسب و زننده ایجاد می‌شود. البته این قانون برای پیراهن نیز صدق می‌کند به‌ عنوان‌ مثال اگر پیراهن شما چهارخانه و یا راه راه سفید و سبز است باید کراوات و پوشتی که انتخاب می‌کنید در همین محدوده رنگی باشد یا دارای رنگ تیره باشد که در مورد پیراهنی با شرایط گفته شده رنگ سورمه‌ای می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
  • اگر از کت ساده استفاده می‌کنید بهتر است با یک پوشت طرح‌دار زیبا که دارای رنگ و طرح هماهنگ با رنگ کت است یک ست بی‌نظیر ایجاد نمایید.

اصول ست کردن دستمال جیبی کت‌ شلوار با سایر لباس‌ها

در نظر بگیرید که  50 کراوات و 50 پوشت دارید درست  است که می‌توانید به 2500 شکل مختلف آن‌ها را استفاده کنید ولی مطمئناً تمامی این حالت‌ها زیبا نیستند و باید در زمان استفاده به اصول ست کردن دستمال جیبی کت‌ شلوار با لباس‌ها آشنایی داشته باشید. در زیر به تعدادی از این اصول اشاره‌کرده‌ایم:

  • ساده‌ترین روش ست کردن این است که کراوات ساده را با پوشت طرح‌دار یا برعکس ست کنید. اگر می‌خواهید کراوات و یا پوشت هر دو طرح‌دار باشد باید از یک کت‌ شلوار و پیراهن ساده استفاده کنید.
  • نحوه تا زدن پوشت در زیبایی و ست کردن با لباس و کراوات بسیار تأثیر می‌گذارد. دقت داشته باشید که برخی از جنس‌ها در پوشت‌ها ممکن است با نحوه‌ی تا زدن دلخواه شما همخوانی نداشته باشند. به‌ عنوان‌ مثال برای پوشت‌های ابریشمی برخی از مدل تا زدن‌ها سخت است و یا اینکه ممکن است به‌مرور زمان بلغزند و مدل آن به هم بریزد. در این موارد پیشنهاد می‌شود که اندازه پوشت حدود 40*40 باشد.
  • اگر می‌خواهید یک ست بی‌نظیر و زیبا داشته باشید سعی کنید از رنگ‌های متضاد برای انتخاب کراوات و پوشت استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که کوچک‌ترین اشتباه ممکن است تمام زحمات شما را هدر دهد.

سخن پایانی

دستمال جیبی کت‌ شلوار از اکسسور‎ی‌های کوچک اما تأثیرگذار در لباس‌های مردانه است که اگر به نکات انتخاب آن توجه شود و قوانین ست کردن آن نیز به خوبی رعایت شود، می‌تواند یک استایل ساده را به استایلی فوق‌العاده زیبا تبدیل کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز