دسته بندی ها
دسته‌ها
برچسب ها
دستمال کت و شلوار چیست _ دستمال جیبی کت

معرفی 8 مدل زیبا و کاربردی تا زدن دستمال جیبی کت

می‌توان گفت شیک‌پوش بودن و آراستگی ظاهری دارای قوانین خاصی است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید ظاهری ایده‌آل و شیک داشته باشید، باید از این قوانین پیروی نمایید. دستمال جیبی کت یکی از اکسسوری‌هایی است که قوانین خاصی برای نحوه بستن و ست کردن با سایر لباس‌ها دارد. در ادامه با آدور استایل همراه باشید تا این مبحث جذاب را با هم بررسی نماییم.

دستمال جیبی کت یا پوشت چیست؟

پوشت نام دیگر دستمال جیبی کت می‌باشد. درست است که این دستمال‌ها اندازه‌ی کوچکی دارند اما تأثیر زیادی در ظاهر و پوشش شما خواهند گذاشت. پوشت‌ها معمولاً در جیب سمت راست کت قرار گرفته و اغلب با کراوات و پیراهن‌ زیر کت ست می‌شوند.

انواع تا زدن دستمال جیبی کت

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، بستن و تا کردن دستمال جیبی قوانین خاص خود را دارد. اگر شما هم علاقه‌مند به یادگرفتن این قوانین هستید، در ادامه با آدور استایل همراه باشید.

1- تای گل‌سرخی

تا زدن را با یک مدل زیبا و پرطرفدار شروع می‌کنیم. تای گل‌سرخی بسیار شیک و منحصربه‌فرد است. علاوه بر این حس لطافت خاصی را به پوشش شما می‌دهد. این مدل اغلب برای مهمانی‌های دوستانه و مراسم عروسی استفاده می‌شود. برای تای گل‌سرخی می‌توانید از پارچه‌های ساده و گل‌دار کمک بگیرید. فقط به یاد داشته باشید که این مدل نیاز به مراقبت بیشتری دارد چراکه از لایه‌های متعددی تشکیل می‌شود.

2- تای دونقطه‌ای یا دو مثلثی

به‌ طور معمول از این تا برای مهمانی‌های رسمی و قرارهای کاری استفاده می‌شود اما شما می‌توانید آن را برای مهمانی‌های غیررسمی هم استفاده نمایید. در مدل تای دونقطه‌ای یا دو مثلثی، جنس پوشت شما باید از پارچه کتان یا لنین باشد تا بتوانیم به‌راحتی این مدل را روی آن اجرا کنید. شاید این سؤال پیش بیاید که چرا پارچه لنین و کتان؟ در اینجا باید بگوییم پارچه لنین یا کتان به‌راحتی حالت خود را از دست نمی‌دهند و مناسب تای دونقطه‌ای می‌باشد. برای این مدل می‌توانید از پوشت‌های ساده، رنگی یا دارای طرح‌های ریز استفاده کنید.

3- تای سه‌نقطه‌ای یا سه مثلثی

اگر می‌خواهید به یک جلسه دوستانه و غیررسمی بروید و یا این جلسه قرار است در شرکت و بین همکاران شما برگزار شود، می‌توانید از مدل تای سه‌نقطه‌ای استفاده نمایید.

4- تای مربعی یا پرزیدنتی دستمال جیبی کت

اگر قصد دارید به یک جلسه از پیش تعیین نشده بروید و زمان برای شما اهمیتی زیادی دارد، می‌توانید از این مدل استفاده کنید چراکه این مدل تنها 30 ثانیه از زمان شما را می‌گیرد. از تای مربعی یا پرزیدنتی می‌توانید هم در جلسات کاری و هم در مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی استفاده نمایید. رنگ‌هایی مانند مشکی یا سفید برای این مدل عالی و شیک به نظر می‌رسند. جنس دستمال جیبی شما هم می‌تواند کتان یا لنین باشد.

5- تای تک نقطه‌ای یا سه‌گوش

تای تک نقطه‌ای یا سه‌گوش دستمال جیبی کت، مختص قرارهای رسمی و حتی مهمانی‌های غیررسمی می‌باشد. رنگ پوشت شما در این مدل می‌تواند رنگی یا ساده بوده و جنس آن نیز از کتان یا لنین باشد.

6- تای چهار نقطه‌ای یا چهار مثلثی

در ادامه می‌خواهیم یکی از جالب‌ترین مدل‌ها را به شما معرفی کنیم، پوشت چهار نقطه‌ای یا چهار مثلثی. حتماً با خودتان می‌گویید چرا این مدل جالب است؟ باید در جواب بگوییم، مدل چهار نقطه‌ای را اکثراً مجری‌های شعبده‌بازی و افراد خاص استفاده می‌کنند. پس این مدل زیاد برای مراسم رسمی و اداری مناسب نیست. برای مراسم غیررسمی هم مدلی است که خیلی از نظرها را به خود جلب می‌کند. بستن و تا کردن این مدل زیاد آسان نیست پس بهتر است باز هم از یک پوشت با جنس لنین استفاده نمایید.

7- تای پف‌دار بالدار

آدور استایل یادگرفتن این مدل را به تمام آقایانی که می‌خواهند جذاب و شیک به نظر برسند، پیشنهاد می‌دهد. با بستن مدل پف‌دار بالدار شما متوجه تمام نگاه‌ها می‌شوید که به سمت شما جلب شده است. ابریشم، کتان یا لنین جنس مناسب برای این مدل تا زدن پوشت هستند.

8- تای گل لاله

مدل گل لاله اکثراً برای مهمانی‌های شب استفاده شده و برای جلسات کاری مناسب نمی‌باشد. این مدل هم جزو یکی از پرطرفدارترین مدل‌های دستمال جیبی کت می‌باشد. دلیل محبوبیت این نوع از پوشت‌ها به دلیل شکل ظاهری آن می‌باشد.

نکات مهم در مورد دستمال جیبی کت

  • دقت داشته باشید این دستمال‌ها تزیینی هستند و شما هیچ‌گاه نباید برای کارهای دیگر از آن استفاده کنید. اگر هم این اشتباه را کردید لازم نیست دوباره آن را سر جای خود قرار دهید بلکه باید آن را داخل جیب شلوارتان بگذارید.
  • سعی کنید در تا زدن دستمال جیبی خود دقت کنید. اگر پوشت شما بد تا زده شود نه‌تنها باعث آشفتگی ظاهرتان شده بلکه وجود آن جلوه کت را نیز خراب می‌کند.
  • برای تا زدن پوشت خود زمان صرف کنید چراکه هیچ‌چیز به‌جز یک ظاهر خوب، به شما اعتمادبه‌نفس نمی‌دهد
  • سعی کنید از خرید دستمال‌های جیبی خال‌خالی براق بپرهیزید چراکه این نوع از پوشت‌ها، زمان زیادی است که مد افتاده و دیگر استفاده نمی‌شود.
  • لازم نیست حتماً از دستمال جیبی‌های گران استفاده کنید، می‌توانید با یک پوشت ارزان‌قیمت‌تر هم شیک و جنتلمن به نظر برسید.
  • تمام تلاشتان را به کار بگیرید و باسلیقه‌ای که دارید پوشت خود را با کراوات یا پیراهن خود ست کنید. برای مثال اگر از یک کت ساده استفاده می‌کنید بهتر است، دستمال جیبی کت خود را طرح دار انتخاب کنید.
  • پوشت‌های خود را در یک کشوی مخصوص قرار داده و به‌خوبی از آن‌ها مراقبت کنید.
  • اگر قبل از رفتن به مهمانی احساس می‌کنید پوشت شما نامرتب و چروک است، حتماً آن را اتو کنید. دقت کنید باید اتو را از سمت دیگر پوشت انجام دهید.
  • پوشت‌های خود را سر فرصت با یک مایع شوینده مناسب بشویید و آن‌ها را در هوای آزاد خشک کنید.
  • بهتر است چند نوع پوشت تهیه کنید و هر کدام از آن‌ها را برای مراسم مختص خود استفاده نمایید.
  • پوشت‌های خود را با کراوات و پیراهن زیر کت ست کنید تا ظاهر شما شیک‌تر به نظر برسد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز