دسته بندی ها
دسته‌ها
دستمال جیبی

استفاده از دستمال جیبی مردانه چه تاثیری در زیبایی استایل شما دارد؟

عده‌ای بر این باورند ریشه استفاده از دستمال جیبی یا پوشت به مصر باستان برمی‌گردد. در آن دوران پارچه کتان کوچکی را به رنگ قرمز درمی‌آودند و برای پوشش خود استفاده می‌کردند. جالب است بدانید که در مصر باستان فقط افراد ثروتمند از پوشت استفاده می‌کردند. اما امروزه استفاده از این محصول به طور کلی تغییر کرده و از آن برای دستمال کت مردانه استفاده می‌گردد. به غیر از مصر باستان ریشه پوشت در یونان نیز بوده است و مردان دستمال خوش‌بویی را به همراه داشته‌اند. در روم نیز برای شروع مسابقات گلادیاتور از دستمال کوچکی استفاده می‌شد و انداختن دستمال نشان از شروع جنگ بوده است.

اما استفاده از دستمال کت به عنوان یک اکسسور از کلیسا کاتولیک آغاز شد. زمانی که اعضای این کلیسا دستمال سفیدی را برای ابزار علاقه به خدا و کلیسا به بازوی چپ خود می‌بستند. از سال 1400 میلادی استفاده از پوشت به عنوان یک اکسسوری بین طبقات ثروتمند اروپایی رواج یافت و از این رو برندهای مختلف شروع به ساخت دستمال کت مردانه کردند که جنس این دستمال‌ها از پارچه‌های سیلک و ابریشم گران قیمت بود و طرح زیبایی روی آن دور دوزی می‌شد. در قرن نوزدهم کت‌های دو تیکه بین مردان محبوب شده بود و افراد نمی‌خواستند که پوشت مانند سایر اقلام در جیبشان قرار بگیرد. به همین دلیل پوشت را به عنوان یک اکسسوری در نزد خود حفظ کردند.

اکسسوری چیست؟

اکسسوری هر لوازم جانبی به غیر از پوشاک است که در کنار لباس‌های پوشیدنی از آن‌ها استفاده می‌شود. اکسسوری‌ها پوشیدنی یا حمل کردنی هستند که برای زیبا‌تر شدن ست لباس مورد استفاده قرار می‌گیرند. اکسسوری حمل کردنی مانند کیف دستی، کیف پول و عینک آفتابی و اکسسوری های پوشیدنی مانند شال، کلاه، دستکش و … هستند. دستمال کت مردانه یا پوشت در ردیف اکسسوری‌های پوشیدنی قرار می‌گیرد.

پوشت یا دستمال کت مردانه چیست؟

دستمال جیبی چیست

دستمال جیبی یا پوشت از اقلام اکسسوری مردانه به شمار می‌رود. اگر این دستمال جیبی را با ساعت و یک کت شیک ست کنید باعث زیبایی بیشتری می‌شود. همانطور که مشاهده می‌کنید بسیار از بازیگران ایرانی و خارجی در مراسم رسمی برای افزایش جذابیت استایل خود از دستمال کت مردانه استفاده می‌کنند. این دستمال کت را می‌توان به روش‌های مختلف با لباس‌‌های خود ست کرد. برای مثال ست کردن پوشت با کفش زیبایی خاصی دارد یا اینکه می‌توانید آن را با ساعت و کمر بند خود ست کنید. نکته حائز اهمیت این است که هیچگاه دستمال جیب را هم‌رنگ کت انتخاب نکنید زیرا این هم‌رنگی از جذابیت ست شما کم می‌کند.

انواع دستمال جیبی

پوشت‌ها از نظر رنگ به دو نوع پوشت‌های تک رنگ و پوشت‌های طرحدار دسته‌بندی می‌شوند. هنگامی که می‌خواهید از دستمال‌های جیبی طرح‌دار زیبا استفاده کنید بهتر است کت‌های ساده بپوشید. چراکه این کار باعث می‌شود تا علاوه بر کت، دستمال جیبی شما نیز بیشتر به چشم بیاید. به طور کلی اگر  قرار است از کت طرح‌دار استفاده کنید بهتر است از دستمال کت مردانه ساده استفاده کنید و اگر قصد استفاده از کت ساده را دارید پیشنهاد می‌شود تا از دستمال کت طرح‌دار استفاده کنید. شما در هنگام انتخاب استایل خود باید سعی کنید که به اصطلاح شلوغ نپوشید؛ یعنی در پوشش خود از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف استفاده نکنید.

در چه مواقعی از دستمال جیبی استفاده کنیم؟

از دستمال جیبی معمولا در مراسم رسمی یا عروسی‌ها استفاده می‌کنند. حال اگر شما به یک مراسم رسمی دعوت شدید می‌توانید در ست لباس خود پوشت را نیز در نظر بگیرید. البته توجه کنید از رنگ‌های مناسب استفاده نمایید. برای مثال استفاده از دستمال جیبی تیره رنگ برای کت‌و شلوار خاکستری به همراه لباس سفید مناسب است اما اگر از کت‌وشلوار سرمه‌ای استفاده می‌کنید گذاشتن دستمال جیبی با طرح‌های قرمز رنگ درون جیب کت بسیار مناسب و چشمگیرتر است. بسیاری از آقایان در هنگام خرید دستمال کت مردانه قصد دارند تا کروات خود را با آن ست کنند. اما به نظر می‌رسد به دلیل کنار هم قرار گرفتن کروات و دستمال جیب بهتر است تا رنگ این محصولات با هم متفاوت باشند. البته این تفاوت رنگ نباید قابل رویت باشد یا به عبارتی بهتر از رنگ‌های مکمل استفاده گردد.

انواع مختلف بستن پوشت

تا کردن دستمال جیبی

پوشت نیز مانند کروات به روش‌های مختلفی بسته می‌شود. از این رو ما در این بخش قصد داریم تا برخی از این روش‌ها را برای شما شرح دهیم. برای آموزش اصولی‌تر می‌توانید ویدئو‌های آموزش بستن دستمال جیبی را ملاحظه کنید.

1- روش CLASSIC: این روش از ساده‌ترین راه‌های تا کردن دستمال است و اگر زمان کوتاهی برای حاضر شدن دارید می‌توانید از این روش استفاده کنید.

2- روش PESKO : PESKO کمی پیچیده‌تر از روش  کلاسیک است اما از دور بسیار ساده به نظر می‌رسد. در کل از این روش هم می‌توانید برای شیک‌پوشی بیشتر استفاده نمایید.

3- روش PUFF: این روش از محبوب‌ترین روش‌های تاکردن دستمال کت مردانه است. هرچند که نحوه درست کردن آن کمی دشوار است اما در صورت یادگیری می‌توانید به مانند یک جنتلمن زیبا به نظر برسید.

4- روش CROWN: مراحل تا کردن دستمال به این روش مانند روش PUFF  است و در صورتی که روش قبلی را به خوبی آموختید می‌توانید مدل CROWN را نیز به سادگی انجام دهید.

5- روش FLOWER: تا زدن دستمال جیب به شکل گل در میان طراحان فشن شهرت بسیاری دارد و خیلی از بازیگران برای حضور در مراسم‌های رسمی از این مدل استفاده می‌کنند.

به طور کلی شما هر چقدر برای شیک‌پوشی و جذاب شدن خود زمان بگذارید به همان اندازه در چشم خواهید بود و دیگران در مورد ظاهر و تیپ شما نظرات مثبتی می‌دهند.

آیا پوشت ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

پوشت جزء کوچکی از ست لباس شما را دربرمی‌گیرد به همین منظور باعث می‌شود خیلی از افراد در ست لباس خود از پوشت استفاده نکنند و با این تصور غلط که پوشت ارزش هزینه را ندارد، ست زیبا خود را ناقص گذارند. دستمال کت مردانه این قابلیت را دارد تا با ست شدن با یکی از اکسسوری‌های دیگر باعث تمایز شما با دیگر مردان شود. انتخاب دستمال کت، انتخاب مناسبی برای هدیه تولد نیز محسوب می شود. برای مشاهده سایر محصولات فروشگاه اینترنتی آدور استایل، به وب سایت ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز