دسته بندی ها
دسته‌ها
راهنمای انتخاب دستمال کت

چگونه با استفاده از دستمال کت استایلی شیک و زیبا داشته باشیم؟

مردان در مراسم رسمی و بزرگ به منظور بی‌احترامی نکردن به میزبان از پوشیدن هر لباسی اجتناب می کنند و با پوشیدن لباس‌‌های رسمی مثل کت و شلوار علاوه بر شیک بودن شان و منزلت خود را بالا می‌برند. بعضی از افراد نیز با گذاشتن کروات و دستمال کت به جذاب و زیباتر شدن ‎‌کت و شلوار خود کمک می‌کنند. آدور استایل در این مقاله شما را با پوشت و تاریخچه‌ی آن آشنا می‌کند. برای خرید دستمال کت مناسب با ادامه این مقاله همراه باشید.

تاریخچه‌ی دستمال کت

تاریخ استفاده از دستمال کت یا پوشت به قرن‌ها پیش برمی‌گردد. اولین باری که پوشت دیده شد توسط ستارگان هالیوودی و روسای جمهوری کشورهای خارجی بود. عده‌ای می‌گویند که پوشت یک نوع فرم است. اما به عقیده‌ی عده‌ای دیگر ریشه‌ی استفاده از پوشت از مصر باستان می‌آید. مصری‌ها پارچه‌ی کتان کوچکی را با پودر قرمز رنگ می‌کردند و افراد به‌ نشانه‌ی از ثروت بودن از آن استفاده می‌نمودند. اما امروزه کابرد این دستمال‌ها کاملا تغییر کرده‌ و مستقیما با همان کاربرد گذشته از آن استفاده نمی‌شود. در حال حاضر از پوشت به‌ عنوان دستمال جیبی مردانه استفاده می‌شود. به غیر از مصر ردپایی از دستمال جیبی در یونان نیز پیدا بوده و طریقه‌ی استفاده‌ی یونانیان با مصریان از این اکسسوری متنفاوت است.

آن‌ها تکه پارچه کوچکی را معظر می‌کردند و در جیب کت خود می‌گذاشتند تا همیشه خوش بو باشند. عده‌ای ادعا می‌کنند پوشت یک اکسسوری است که زمانی استفاده از آن آغاز شد که اعضای کلیسا‌ها به نشانه تعلق خود به خدا و کلیسا، دستمال سفیدی به بازوی چپ‌شان می‌بستند. تاکنون به این دستمال جیبی به عنوان یک اکسسوری بسیار کم پرداخته‌ شده‌ است اما اهمیت آن به اندازه‌ی بستن یک ساعت همراه با کت و شلوار مجلسی یاز زدن عطر می‌باشد. هیچ محدودیتی برای استفاده از پوشت در موقعیت‌های مختلف نیست. اگر بتوانید به خوبی این دستمال را با کت خود ست کنید و ماهرانه آن را تا بزنید خواهید فهمید که تا الان بی جهت از آن غافل بودید.

موارد استفاده از پوشت چیست؟

استفاده از دستمال کت

در مراسم‌های رسمی که اشتباه‌های کوچک در لباس پوشیدن باعث بی‌احترامی به میزبان و میهمانان می‌شود، دستمال جیبی‌تان را با رنگی نزدیک به رنگ کتی  که پوشیده‌اید ست کنید. پوشیدن کت و شلوار خودش به تنهایی باعث خوش‌تیپی آقایان می‌شود.اما با استفاده از دستمال کت وشلوار برای یک مهمانی استایل خاص و زیبایی پیدا می‌کنید. مدیران کارخانه‌ها، شرکت‌ها و … می‌توانند با این پوشش بهتر از همیشه سرکار خود حاضر شوند.

چگونگی ست کردن دستمال کت با کراوات

یکی از سوال‌هایی که مردان همیشه از خودشان می‌پرسند این است که کروات و پوشت باید با هم ست و هماهنگ باشند؟ آدور استایل پاسخ کوتاهی به شما می‌دهد. لازم نیست که کراوات با پوشت شما ست باشد. وظیفه اصلی دستمال جیبی برقراری هماهنگی میان لباس‌های شما است. توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید از دیگران در پوشیدن لباس‌های رسمی برتر باشید، بهتر است که هنگام خریدن پوشت و کراوات با هم گزینه‌ی مشابه بودن را کنار بگذارید. دستمال جیب، طرح الگوی و نحوه تا کردن آن تاثیر زیادی بر استایل شما دارد. اگر با قوانین و اصول ست کردن دستمال جیب آشنایی داشته باشید می‌توانید در مهمانی‌ها بهترین بوده و همه‌ی چشم‌ها را به خود خیره کنید.

ست پوشت‌ها

پوشت‌ها فقط پارچه‌ای روی لباس شما نیستند بلکه پوشش مردانه شما را شکل می‌دهند. برای ساختن تیپ جذاب و خوب با پوشت‌ها ظاهری مناسب بسازید. مثلا کت سورمه‌ای با پیراهن آبی روشن را با یک کراوات بنفش و سورمه‌ای ست کنید و ست خود را همراه با یک پوشت ساده بنفش رنگ کامل کنید. وقتی می‌خواهید لباس‌هایتان را با هم ترکیب کنید، باید درجات مختلفی از رسمی بودن و رسمی نبودن را در نظر بگیرید. اول از همه کت شلوار سپس پیراهن را انتخاب کنید و بعد کراواتی که رنگش باعث بهتر دیده شدن پیراهن و کت و شلوار شود. در آخر پوشت خود را براساس ساده یا طرح دار بودن، تیره یا روشن بودن کت و شلوار و پیراهن انتخاب کنید. دقت کنید که رنگ پوشت و کراوات یکدست و یک شکل نباشند.

هماهنگی طرح کت و پوشت

تصور کنید یک کراوات راه راه یا خال خالی را با دستمال کت هماهنگ با آن بسته‌اید. این ترکیب بسیار جذاب و زیبا است. به شرطی که کت‌تان ساده باشد، چون این ترکیب با کت چهارخانه یا طرح‌دار عجیب و نامناسب است. این قانون درمورد پیراهنتان هم صدق می‌کند. مثلا وقتی یک پیراهن بنفش و قرمز یا آبی راه راه پوشیده‌اید، باید در همین تناژ رنگی باقی بمانید یا ترجیحا از رنگ‌های تیره‌تر برای دستمال جیبی استفاده کنید. مثلا یک کراوات زرشکی بهترین انتخاب در این مورد می‌باشد. برای رنگ‌های روشن‌تر از طرح‌های ساده و یک‌دست استفاده کنید. اگر کت ساده قهوه‌ای یا آبی دارید از رنگ‌ها و طرح‌های جذاب برای دستمال جیبی و کراوات خود استفاده کنید. اهمیت داشتن کت و شلوار ساده با رنگ‌های خنثی در این مورد مشخص می‌شود.

نکات مهم دستمال کت

آیا دستمال کت ارزش سرمایه گذاری است؟

با اینکه شاید دستمال کت کارکرد قابل توجهی در لباس‌های مردانه نداشته باشد اما به‌طور موثر می‌تواند پرستیژ شما را تغییر دهد و آن را از یک استایل ساده و معمولی به استایلی شیک تبدیل کند. پوشت‌ها معمولا به‌وسیله‌ی رنگ و پرینت طرح می‌گیرند و طرحشان با بافت ایجاد نمی‌شود. این کار را انجام می‌دهند که بافت اضافه روی پارچه نباشد و با گیرکردن ناخن و وسایل تیز به آن نخ‌کش نشود.

نکات استفاده از پوشت

  1. برای اینکه پوشت شما ظاهری زیبا و شیک داشته باشد زمانی لبه‌های آن را به بیرون تا بدهید که لبه‌های آن دست دوز و دوبار رول شده‌ باشد.
  2. بین پوشت‌های خود حتما پوشت جیبی نخی داشته‌ باشید چون به‌سادگی با هر پیراهنی ست شده و در هر موقعیتی می‌توان از آن استفاده کرد.
  3. از انتخاب پوشت‌های خیلی کوچک خودداری کنید چون در جیب پایین می‌روند و به‌ خوبی دیده نمی‌شوند.
  4. پوشت‌ها با لبه‌های رنگی متفاوت از بهترین انتخاب‌ها هستند.

خوب است بدانید‎ که اگر شما چند پوشت و چند کراوات دارید می‎‌توانید آن‌ها را به شکل‌های مختلفی ببندید. ولی همه‌ی این شکل‌ها، مناسب و زیبا نیستند و در صورتی زیبا می‌شوند که به تمام نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم توجه کرده باشید. همچنین بهره بری از دستمال کت برای هدیه تولد نیز ایده جالب مناسبی خواهد بود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز