دسته بندی ها
دسته‌ها
خرید روسری و شال

خرید روسری و شال و نکات مهمی که باید در نظر گرفت

به هنگام  خرید نکاتی هست که برای  افراد مهم است. مثلا در هنگام خرید روسری و شال سوالاتی از این قبیل که جنس کدام پارچه سبکتر و راحتر است، مطرح می شود. یا برای مثال جنس کدام پارچه کمتر سر می خورد؟ طرح کدام روسری و شال مناسب رنگ پوست و مدل لباس هایشان است؟ قیمت کدام مدل از روسری و شال متناسب با جنس و کیفیت آن است؟ برای خانم ها مطرح می شود. دقت به نکات ذکر شده می تواند خرید مناسبی رو رقم بزند. ما در تلاشیم نکاتی رو که به خرید روسری و شال مناسب منجر می شود، بیان کنیم، تا در خرید انتخاب راحتر و بهتری داشته باشید.

 

خرید روسری و شال به عنوان هدیه

انتخاب هدیه کار دشواری است و می توان یكي از گزینه های خوب برای خریدن هدیه برای همسر ، مادر يا … خريد شال يا خریدن روسری باشد. یکی از مزایای خريدن روسری و شال به عنوان هدیه این است که نيازی به دانستن سايز نيست و تنوع، رنگ بندی و طرح هاي بسيار متنوعي دارد که خریدن یک روسری زیبا برای هدیه را راحتر می کند. قيمت شال يا روسری ممکن است با يك وعده غذاي خارج از خانه برابري كند‌، پس می توان برای تهیه یک هديه ی مقرون به صرفه به خرید روسری و شال اشاره کرد. اما همين خريد به ظاهر ساده هم نیاز به دقت و توجه بسیاری دارد، در غیر اینصورت مي تواند به بدترين خريد ختم شود. 5 نكته ي زير شاید بتواند كمك بسیاری به خريد روسری و شال مناسب را داشته باشد.

خریدن روسری یا شال؟

اولين نكته ی مهمی كه هنگام خرید هدیه، بايد به آن دقت بسیاری داشت انتخاب کردن شال يا روسري است. حتما باید در نظر داشته باشيد كه شخص مورد نظر شما بيشتر به استفاده از شال علاقمند است يا روسری؟ عامل هایی چون سر نخوردن، راحت بودن، و عدم نياز به مرتب كردن مدام آن از نكته های مهمی است كه در خرید روسری یا شال باید در نظر داشت. خرید روسری یا شال و رنگ بندی و طرح دار بودن آن: يكي از نکته های مهمی که برای این موضوع مهم است ، طرح و رنگ بندی آن است ، شال و روسری از متنوع بسیاری برخوردار است. همین تنوع بالا يك مزیت براي انتخاب های متفاوت است ، هم دلیلی برای مشکل کردن تصمیم گیری و خريد می باشد، به همين علت بايد به مواردی توجه نمود كه متناسب با سلیقه هر شخص است و متناسب با سليقه او خرید کرد. از انواع طرح ها می توان به طرح هاي سنتي (طرح هاي همراه با بوته جقه ، گل و …) و طرح هاي مدرن(طرح هاي نقاشي ، كوبيسم ، چهار خانه ، زنجيري و كمربندي  … ) و تك رنگ (شال يا روسري ساده كه معمولا از جنس نخ است و انتخاب رنگ هاي خاص آن مي تواند گزینه ی خوبی برای هديه باشد.) اشاره کرد.

جنس پارچه

جنس شال يا روسری از مهمترين نكته هایی است که برای خريد روسری یا شال اهمیت بسیاری دارد و باید به آن دقت بسیار کرد. روسری و شال معمولا از پارچه هایی از جنس نخ، حریر، ساتن و ابریشم هستند. هر فردی متناسب با علاقه، کاربرد و کیفیت روسری و شال، یکی از انواع آن را انتخاب می کند. در ادامه به جنس های مختلف پارچه و تفاوت های آن اشاره می کنیم.

شال و روسری نخي

شال و روسری هاي نخي زير مجموعه ي پارچه هاي پنبه اي محسوب می شوند. روسری و شال های نخی به سادگی قابل شست و شو هستند، خنك هستند و مناسب فصل گرما می باشند، به سادگی قابل اتو کردن هستند ، در مقایسه با سایر جنس ها کمتر سر می خوردند. از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند و برای استفاده روزمره گزینه ی مناسبی هستند.

شال و روسری حرير

پارچه های حریر دارای قابلیت لطيف، خنك ، سبك ، نازك و لخت بودن هستند. از پارچه های حریر بیشتر برای روسری مورد استفاده قرار می گیرد ، در مقایسه با پارچه های نخي ، قيمت آن ها گران تر است و سر خوردن آن به نسبت پارچه های نخي بيشتر می باشد . برای مجالس و مهمانی ها گزینه ی مناسب تری هستند.

شال و روسري ساتن

پارچه ي ساتن، نوعي پارچه براق با سطحي صاف است که معمولا پشت آن ها مات است. در مقایسه با روسری ابريشمي قیمت ارزان تری دارند و بيشتر برای روسری هاي مجلسي و رسمي مورد استفاده قرار می گیرند .

شال و روسري ابريشم

شال يا روسري با جنس پارچه ی ابريشم دارای ویژگی های سبك و لطيف و مقاوم است. قابل استفاده در چهار فصل می باشد و اصولا ديرتر چروك مي شوند. معمولا براي روسری و شال های مجلسي مورد استفاده قرار می گیرند و قیمت گرانی دارند.

خرید روسری و شال و كيفيت ظاهري آن

زمان خريد روسری و شال، ملاک راحتي آن از مد مهم تر است، البته برای هدیه دادن سلیقه ی شخص نیز حائز اهمیت است. همچنین بسته بندی زیبا بسیار برای هدیه دادن اهمیت دارد. در هنگام خرید روسری و شال باید دقت داشت که روسری و شال، زدگی، نخ کش شدن، لک و … نداشته باشد و از سلامت پارچه ی آن باید اطمینان پیدا کرد. نواقص در ظاهر روسری و شال از زیبایی آن ها می کاهد.

خرید روسری یا شال و قيمت و قواره آن

قواره شال و روسری

روسری و شال در اندازه های مختلف هستند که این تفاوت در راحتی و زیبایی آن ها تاثیر گذار است. در حالت کلی قواره ی بزرگ شال يا روسری، بهتر و راحتتر است، ولی ممکن است که بزرگي زياد آن براي فصل گرما مناسب نباشد. معمولا سايز 90 سانت ،سایز استاندارد روسری است و شال 60-70 سانت عرض در 180 سانت طول،سایز استاندارد مي باشد، اما پيشنهادی که ما داریم براي شال عرضي حدود 80 تا 1 متر (به علت تا شدن و حجاب داشتن) و روسری با قواره حدود 100 تا 110 (به علت گره خوردن و مشخض نبودن گردن ) گزینه های مناسب تری است، اگرچه كه انتخاب قواره بستگی به سليقه فرد دارد.

خرید روسری و شال را چگونه انجام دهیم؟

برای بسیاری از ما روند خرید روسری و شال یک روند بسیار معمولی و تکراری است که به صورت لحظه ای و به هنگام حضور در یک فروشگاه انجام می‌شود. اما اخیراً روش خرید اینترنتی روسری و شال هم اضافه شده که کار را آسان تر کرده و نیاز به گشتن در سطح شهر و اختصاص وقت نیست. اما همانطور که در مورد سایر لباس های خود به فاکتورهایی مانند برند و فشن توجه می‌کنید در انتخاب شال و روسری هم مراحل زیر را دنبال کنید:

انتخاب فروشگاه

انتخاب فروشگاه از این جهت اهمیت دارد که شما از داشتن جنس با کیفیت مطمئن هستید. پس توصیه اول ما این است که هم در خرید حضوری و هم در خرید اینترنتی در مورد فروشگاه‌های مختلف تحقیق کنید و مطمئن شوید که از لحاظ کیفیت جنس و اطمینان در فروش مطابق با نظر و سلیقه شما هستند. در مورد روشهای فروش اینترنتی شال و روسری در مطالب قبلی صحبت کردیم و گفتیم که چگونه به آنها اعتماد کنید. اما در مورد فروشگاه های واقعی و خرید حضوری باید جنس آنها را ببینید و از کیفیت جنس و شرایط مناسب با آنها مطمئن شوید.

مراجعه حضوری یا مطالعه اینترنتی

مرحله دوم رفتن به سراغ محصولات فروشگاه ها و بررسی کیفیت آنهاست. در یک فروشگاه واقعی شما مستقیماً به سراغ جنس می‌روید و اگر در مورد جنس های مختلف اطلاعات کافی داشته باشید به راحتی می توانید آنها را قضاوت کنید. اما در خرید اینترنتی شال و روسری شما به خود جنس دسترسی ندارید و باید متن توصیف شده در مورد محصول را مطالعه کنید. نکته جالب توجهی که در مورد خرید اینترنتی وجود دارد این است که شما امکان مرجوع کالا را دارید و به همین دلیل در لحظه تحویل کالا بلافاصله کیفیت آن را با خواسته‌های خود بسنجید و اگر مطابق با سلیقه شما نبود آن را پس بدهید.

مطابقت محصول با معیارهای خرید

اما نهایی ترین گام شما در خرید روسری و شال این است که محصول را با معیار هایی که قبلاً در بندهای قبلی توضیح دادیم مطابقت دهید. در هر صورت شما ممکن است برای انتخاب خود معیارهایی مانند جنس و قواره آن را در نظر گرفته باشید یا حتی بخواهید آن را با فیزیک صورت یا با طرح و لباس و پوشاک خود هماهنگ کنید. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که شما ممکن است در یک انتخاب معیارهایی مانند شرایط فیزیکی بدن یا نوع پوشش را در نظر بگیرید و در انتخاب های بعدی به مسئله قیمت روسری و شال توجه کنید. این یعنی ممکن است معیارهای انتخاب شما باعث تغییر گزینه های خرید شوند.

در نهایت اگر تصمیم قطعی خود را برای خرید محصول از یک فروشگاه گرفتید و اصطلاحاً به آنها اعتماد کردید، می توانید برای خریدهای بعدی هم به سراغ آنها بروید که هم امکان خرید شال و روسری ارزان تر را برای شما فراهم می کنند و هم نوعی حس اعتماد متقابل بین شما و فروشنده به وجود می آید.

قيمت شال و روسری

تعداد در خرید روسری و شال در قیمت آن تاثیر می گذارد. همچنین كيفيت ، محل فروشگاه شال و روسری و …در قيمت خرید روسری و شال تاثیر می گذارد. در کل در هنگام خرید روسری و شال باید به این نکته دقت داشت که قیمت روسری و شال متناسب با جنس پارچه ی آن، طرح و مدل آن باشد. اطلاع از قیمت ها به ما کمک می کند که تا خریدی مناسب و متناسب با کیفیت و مدل آن داشته باشیم. امیدواریم از مطالب گفته شده استفاده لازم را ببرید. و بتوانید خریدی مناسب و لذت بخش داشته باشید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز