دسته بندی ها
دسته‌ها
رازهای انتخاب رنگ روسری سال را بدانید

رازهای انتخاب رنگ روسری سال را بدانید

اگرچه لحظه‌ای که ما این مطلب را می‌نویسیم با لحظه‌ای که شما آن را مطالعه می‌کنید ممکن است متفاوت باشد، اما برای انتخاب رنگ روسری سال می‌توان الگوهای کلی در نظر گرفت که محدود به یک سال خاص نباشند. احتمالاً بسیاری از شما روسری ۹۸ یا روسری ۹۹ را جستجو کرده‌اید تا ببینید که جدیدترین مدل روسری در بازار کدام است. اما شاید بهتر است این طرز فکر را عوض کنید و به سراغ فاکتورهای اصلی در انتخاب گزینه دلخواه خود بروید.

باید قبول کنیم که شال و روسری بخشی از فشن زنانه محسوب می‌شوند، بنابراین رنگ روسری سال و مدل بستن آن با توجه به مدل سال تغییر می‌کند و شرایط شخصی فرد هم روی آن تأثیر گذار است. پس شما هم سعی کنید از الگوهای زیر استفاده کنید:

در نظر گرفتن رنگ سال برای روسری سال

اولین و مهمترین معیاری که در انتخاب رنگ روسری سال به آن توجه کنید، رنگ سال است که معمولاً برای هر سال یک رنگ خاص معرفی می‌شود. به عنوان مثال، برای سال ۲۰۱۹ که بخش مهمی از آن با سال ۹۸ متقارن است، رنگ مرجان زنده معرفی شده است که یکی از خانواده‌های نارنجی به رنگ روشن است. راستی رنگ مرجانی زنده نیست، چون رنگ مرجانی متفاوت است.

نخستین چیزی که در انتخاب روسری سال به ذهن شما خطور خواهد کرد، رنگ و طرح آن است. زمان خرید معمولا به شکل ناخودآگاه سراغ انتخاب هایی می رویم که رنگ و نقش شان جذب مان می کنند و در نهایت ممکن است آن طور که در ذهن خود تصور می کردید، نباشد.

حالا اگر ما انتخاب روسری سال را بر مبنای رنگ سال ۹۸ انجام دهیم، طبیعتاً با روسری‌هایی با رنگ گرم مواجه می‌شویم که بیشتر آنها برای افراد با پوست گرم مناسب هستند. با این وجود امکان تغییراتی در قواره روسری یا حتی در متعلقات آن وجود دارد که می‌توان روسری را با تیپ و شخصیت طرف هماهنگ کرد. پس به عنوان اولین الگو به رنگ سال توجه کنید و آن را به عنوان اصلی‌ترین رنگ انتخاب کنید.

به رنگ پوستتان توجه کنید

در انتخاب روسری متناسب با رنگ پوست و چشم خود بسیاردقت کنید، به همین دلیل خانم‌هایي کـه رنگ پوست روشن دارند، بهتر اسـت از رنگ‌هاي شاد و سرزنده استفاده کنند و کمتر بـه سراغ رنگ‌هاي کم رنگ و بـه اصطلاح روحی بروند. استفاده از رنگ‌هاي روشن باعث میشود تا صورت شـما رنگ پریده بنظر برسد.

نکته دیگر برای انتخاب روسری سال هماهنگ بودن آن با رنگ مو هایتان می باشد. در انتخاب روسری سال حتما به رنگ مو خود دقت داشته باشید کـه، رنگ مو به شکل مشخص نقش مهمی در انتخاب روسری سال برای شـما بازی می کند. بنابر این، نه تنها باید بـه رنگ پوست، لباس و اکسسوری‌های دیگر کـه با روسری خود می پوشید، بلکه باید بـه رنگ موهایتان نیز توجه داشته باشید. انتخاب مدل و رنگ روسری هرگز نباید فقط بر اساس زیبایی باشد بلکه باید معیارهای دیگری مثل فرم صورت و رنگ پوست را نیز در این انتخاب دخیل کنید تا بتوانید با یک انتخاب خوب بر زیبایی خود بیفزایید. باید این حقیقت تلخ را بپذیریم که در برخی افراد امکان استفاده از رنگ سال وجود ندارد.

به عنوان مثال، در افراد با رنگ پوست تیره، یا حتی افرادی که به پوشش سرد و خنثی علاقه دارند، استفاده از روسری سال ۹۸ با رنگ مرجان زنده توجیه‌پذیر نیست. در این جور مواقع سعی کنید که بیشتر به رنگ پوست خودتان اهمیت بدهید و آن را به عنوان الگوی اصلی انتخاب کنید.

به عنوان مثال:

  • اگر رنگ پوست شما گرم است، رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی، زرد و قهوه‌ای برای شما انتخاب مناسب‌تری است و راحت‌تر هماهنگ می‌شود
  • اگر رنگ پوست شما خنثی است، تا حدود زیادی محدودیت در انتخاب رنگ لباس و رنگ روسری برای شما از بین می‌رود و الگوی خود را بر مبنای همان رنگ‌سال قرار دهید.
  • اگر رنگ پوست سرد مانند پوست سفید و پوست صورتی دارید، به سراغ رنگ‌های روشن و رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز، بنفش و صورتی بروید که کاملاً با قالب پوستی شما همخوانی دارد.

در این بین شما می‌توانید رنگ روسری سال خود را با توجه به رنگ‌های ترکیبی هم انتخاب کنید و به سراغ رنگ‌هایی بروید که از چند رنگ ساخته شده‌اند.

حال اگر یک راه حل بسیار آسان اما کاربردی برای فهمیدن رنگ پوست خود به شما پیشنهاد می کنم.

یکی از راحت ترین راه ها برای آن که بتوانید روسری سال خود را خیلی آسان انتخاب کنید دانستن رنگ پوست خود است. پوست هر شخص یک زمینه‌ ی طبیعی دارد که به شکل عادی به سه نوع گرم، سرد و خنثی دسته بندی می ‌شود. برای آنکه بتوانید زمینه‌ ی رنگ صورت تان را تعیین کنید، به یک آینه و مقدار کافی نور طبیعی روز نیاز خواهید داشت.

برای دانستن این موضوع بهتر است که دو رنگ مختلف زیور آلات یعنی رنگ نقره ای و طلایی را امتحان کنید، اکنون به جلوی آینه رفته و صورت خود را با دقت تماشا کنید. اگر رنگ صورت تان با زیور آلات نقره‌ ای بهتر و جذاب ‌تر شده پس بدون شک زمینه ‌ی رنگ شما سرد خواهد بود و اگر با رنگ طلایی چهره‌ ی خود را بیشتر پسندید، پس بدون شک شما یک زمینه‌ ی رنگ گرم دارید. ولی اگر وضعیتی میان این دو مورد دارید، پس قاعدتا رنگ پوست شما خنثی می باشد که اتفاقا زمینه ‌ی چندان رایجی نیز نخواهد بود.

یکی از مهم ترین نکات درباره انتخاب روسری سال توجه کردن به فرم صورت خود می باشد.

شما به عنوان یک خانم  باید نسبت بـه فرم صورت و بدن خود اطلاعات کلی داشته باشید و نسبت بـه آن ها بهترین انتخاب ها را داشته باشید. برای مثال اگر شـما راجع بـه فرم هندسی صورت خود اطلاعات کاملی داشته باشید به راحتی می‌توانید تصمیم خود را در کمترین زمان بگیرید.

نوع لباس و استایل

نکته مهم دیگر که به شما در انتخاب روسری سال کمک می کند، توجه داشتن به نوع لباس و استایل خود می باشد. برخی از روسری‌ها به صورت بزرگ و قواره دار هستند، در حالی که برخی دیگر از آن‌ها کوچک بوده و تنها فضای سر و گردن را می‌پوشاند. حالا شما با توجه به تیپ اسپرت، تیپ رسمی، تیپ کلاسیک یا هر نوع لباس دیگری که می‌پوشید، رنگ و شکل روسری را با توجه به آن انتخاب کنید.

معمولاً روسری‌های کوچک برای تیپ‌های کلاسیک و فرنگی مانند کت و دامن چسبیده و کوچک مناسب هستند و گزینه بسیار عالی بعنوان هدیه تولد به حساب می آیند. این روسری‌ها به خوبی در زیر گردن گره می‌خورند و فضای آن را پوشش می‌دهند. اما روسری‌های قواره بزرگ برای افرادی که تیپ بازتر و اسپرت می‌پوشند مناسب است. حالا با توجه به استایلی که برای خود انتخاب کرده‌اید، امکان تغییر رنگ روسری سال را هم دارید و دست بازتری خواهید داشت.

شرایط فصلی

هر سال چهار فصل دارد و شرایط هر کدام از این فصول با یکدیگر متفاوت است. همان طور که فصل تابستان و زمستان به شدت داغ و سرد هستند، فصل بهار و پاییز شرایط متغیری دارند و شما باید آمادگی هر نوع پوششی را داشته باشید. معمولاً در فصل تابستان استفاده از روسری حریر و روسری نخی انتخاب بهتری است که عبور هوا از آنها بهتر است. اما برای فصل سرد به سراغ روسری‌ های پنبه‌ای بروید.

برای ایام بهار و پاییز هم با توجه به شرایط خود امکان استفاده از روسری ابریشم یا روسری ساتن را دارید که شرایط هر کدام از آنها متفاوت است. همین الگو در انتخاب رنگ روسری هم قابل استفاده است و معمولاً افراد برای فصل پاییز به سراغ رنگ‌های گرم و برای فصل بهار به سراغ روسری‌های ترکیبی و با رنگ شاد می‌روند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که انتخاب روسری سال به سلیقه فردی و شرایطی که فرد قرار دارد بستگی دارد.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز