دسته بندی ها
دسته‌ها
شال و روسری مجلسی را بر چه مبنایی انتخاب کنیم؟

شال و روسری مجلسی را بر چه مبنایی انتخاب کنیم؟

وقتی که قصد حضور در یک مجلس را داریم، به شکل‌های مختلفی به دنبال تغییر و تنوع در چهره خود هستیم، اما شاید هیچ کدام از این تغییرات به اندازه شال و روسری مجلسی تاثیرگذار نباشد. در بین پوشاک زنانه، روسری و شال بیشترین تنوع از لحاظ طرح و رنگ به خود اختصاص داده و به همین دلیل هر فرد با هر شرایطی می‌تواند از آنها استفاده کند. اگرچه دسته بندی کردن آنها به گروه‌های مختلف مانند اسپرت و مجلسی تا حدود زیادی کار ما را راحت می‌کند، اما باید قبول کنیم که معیارهای پیچیده‌تری دیگری هم وجود دارد.

حالا برای کسانی که به فکر استفاده از شال و روسری مجلسی هستند چند فاکتور را در نظر گرفته‌ایم که مسلماً می‌تواند راهگشای ما در انتخاب بهترین گزینه ممکن باشد.

رنگ پوست صورت – اولویت انتخاب شال و روسری مجلسی

اولین فاکتوری که در انتخاب روسری و شال مجلسی می‌توانید به آن استناد کنید، رنگ پوست صورت و شرایط چهره خود شماست. پس قبل از هر چیزی رنگ پوست خود را مشخص کنید و بر مبنای زیر به انتخاب گزینه مناسب بپردازید:

  • اگر رنگ پوست شما گرم است: در این وضعیت شال‌ها و روسری‌هایی با رنگ گرم مانند قرمز و نارنجی و زرد یا حتی تیره متناسب با رنگ پوست شماست.
  • اگر رنگ پوست شما خنثی است: در این وضعیت شما در انتخاب رنگ شال و روسری مجلسی محدودیتی ندارید و بیشتر باید به نوع پوشش خود استناد کنید.
  • اگر رنگ پوست شما سرد است: در این حالت رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز، صورتی و بنفش گزینه‌هایی هستند که جذابیت چهره شما را بالا می‌برند.

رعایت اصول ست با لباس

در گام دوم روسری و شال انتخابی شما باید با لباسی که انتخاب کرده‌اید کاملاً هماهنگ باشد. در واقع بین همه بخش‌های مختلف و پوشش ما باید این تناسب رعایت شود تا به نوعی زیبایی و جذابیت در کنار یکدیگر قرار گیرد. در این حالت از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

  • لباس سفید یا سیاه: در این دو مورد محدودیتی در انتخاب رنگ شال و روسری مجلسی ندارید و با همه گزینه‌های هماهنگ با پوست صورت شما هماهنگ هستند.
  • لباس قرمز: در این وضعیت انتخاب رنگ‌هایی مانند سفید، مشکی، بنفش، نارنجی و سبز گزینه‌های خوبی هستند که به صورت ترکیبی هم می‌توانید از آنها استفاده کنید.
  • لباس آبی و هم خانواده‌های آن: از رنگ نارنجی به عنوان مکمل رنگ آبی یاد می‌شود و در کنار آن می‌توانید از شال و روسری با رنگ سفید، مشکی، بنفش و نارنجی هم استفاده کنید.
  • لباس زرد و هم خانواده‌های آن: لباس زرد انتخاب مناسبی برای فصل تابستان است و امکان ست کردن آن با رنگهای مشکی و سفید و همچنین سبز و نارنجی وجود دارد.
  • لباس بنفش و هم خانواده‌های آن: این لباس با رنگ‌های مشکی و سفید و همچنین رنگهای زرد و آبی و قرمز همخوانی دارد.
  • لباس سبز و هم خانواده‌های آن: هماهنگ کردن شال و روسری مجلسی با لباس سبز باید با کمک رنگهای سفید و مشکی و همچنین زرد و قرمز صورت گیرد.

در نظر گرفتن قواره روسری و شال

تا اینجای کار بخش مهم و اصلی شکل ظاهری روسری و شال را انتخاب کرده‌ایم و حالا باید با توجه به نوع پوشش خود به سراغ اندازه آنها برویم. به طور معمول برای گزینه‌های مجلسی استفاده از قواره بزرگ توجیه پذیر است و به نوعی با مراسم‌های شادی و غم همخوانی دارد. البته باید قبول کنیم که شال و روسری قواره بزرگ بیشتر در مورد افراد با سن بالا کاربرد داشته و برای افراد جوان‌تر می‌توان از سایزهای متوسط هم استفاده کرد.

انتخاب شال و روسری مجلسی بر مبنای سن

شرایط حضور در یک مجلس و سن فرد استفاده کننده از شال و روسری می‌تواند یک فاکتور مهم دیگر در انتخاب  آن‌ها باشد. معمولاً افراد مسن و سن بالا که بالاتر از ۳۰ سال هستند می‌توانند از روسری‌ها و شال‌های قواره بزرگ استفاده کنند و جنس آنها بیشتر از پارچه ابریشم باشد. این در حالی است که افراد با محدوده سنی کمتر می‌توانند از پارچه ساتن کمک بگیرند یا حتی در برخی شرایط خاص از روسری‌های نخی و پنبه‌ای استفاده کنند.

معمولاً افراد با سن بالا می‌توانند شال و روسری مجلسی خود را بصورت تک رنگ انتخاب کنند و برای افراد با سن پایین روسری‌های طرح دار و شلوغ انتخاب بهتری هستند.

در نظر گرفتن طرح و رنگ روسری و شال

مجالس را می‌توان در دسته‌های مختلفی قرار داد که برخی از آنها شادی، برخی غم و برخی نیز رسمی و جدی هستند. برای مراسم‌های شادی قواره‌های کوچک و طرح‌های رنگی و شاد بهتر هستند. در مراسم‌های غم بیشتر روسری‌ها و شال‌های تک رنگ با رنگ‌های تیره مانند مشکی و سرمه‌ای استفاده می‌شود و قواره بزرگ آنها انتخاب بهتری است. در مجالس رسمی استفاده از گزینه‌های تک رنگ پیشنهاد مناسبی است و در کنار آن می‌توان از رنگ‌های شادتر هم استفاده کرد. همچنین می توانید از سایت های خارجی نیز ایده بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی سایت
فیلتر بر اساس قیمت
فیلتر بر اساس قیمت - slider
280000تومان2500000تومان
مناسب برای
مناسب برای
فیلتر بر اساس نوع محصول
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس سایز